Beställning

En beställning på Utrustad.se är genomförd i det ögonblick du bekräftar köpet och erhåller en orderbekräftelse av oss. Om du inte erhåller en orderbekräftelse bör du kontakta oss på info@utrustad.se eller på telefon 0951-200 20 för att kontrollera att din beställning har mottagits av oss.

OBS att en beställning förmodligen har genomförts om du har bekräftat köpet även om du inte erhåller en bekräftelse!

Våra leveranssätt

Vi erbjuder ett antal olika leveranssätt beroende på var paketet ska skickas och hur om du är privatkund eller företagskund. Vi skickar med DHL, Posten eller Bussgods
Vi levererar endast inom Sverige just nu!

Leveranstid

Leveranstiderna är uppskattade till mellan 1-5arbetsdagar efter vi har skickat paketen. Eftersom vi inte har så stort lager så kan vi inte ha hemma så många exemplar av alla varor så vi kan ha slut på vissa varor och då händer det ibland att en leverans blir försenad. Vi kan alltså inte garantera att din beställning kommer fram till en viss dag. Men ni får isf ett mejl med vilka varor vi har på lagret och när dom andra varor beräknas att skickas från oss. Vi kan heller inte ersätta dig vid en eventuell försening. 

Om någon produkt i en beställning blir försenad kan vi delleverera din beställning så att du inte ska behöva vänta onödigt länge på resten av dina varor. Vid dessa fall står vi för den extra fraktavgiften.

Varor som vi inte kan levereras restnoteras om inte annat har avtalats. Om vi måste avboka något i din beställning meddelar vi dig via e-mail så fort vi själva fått informationen.

BETALNING 

Hos oss på Utrustad.se handlar du tryggt och säkert med Klarna och med Förskottsbetalning till vårat bankgiro. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Vid tillämpning av förvald faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Klarna förbehåller sig dock rätten att debitera de eventuella skatter eller avgifter som kan tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren. Det kommer alltid att finnas information om villkor för respektive betalningsalternativ innan du gör ditt val. Klarna kan när som helst addera eller ta bort betalningsalternativ. Med Klarna har du alltid minst 14 dagar på dig att betala, allt på en gång eller med delbetalning. Utrustad.se erbjuder även Förskottsbetalning till vårt bankgiro. Du måste vara minst 18 år gammal för att få handla i vår butik och med Klarna.

Faktura: 
Med Klarna beställer du dina varor med hjälp av information som du alltid har med dig och du betalar först när du har tagit emot dina varor. När du väljer betalningsalternativet Klarna faktura så har du 14 dagar på dig att betala. Fakturan skickas till din e-post samtidigt som ditt paket lämnar vårt lager. När du fått fakturan i din mailbox kan du själv välja om du vill skriva ut en papperskopia eller inte. Du kan alltid vända dig till Klarnas kundtjänst, som har öppet sju dagar i veckan, om du har några frågor om Klarna Faktura: 
---> https://klarna.com/sv/kundservice

Konto:
Med Klarna Konto samlar du alla dina köp på en enda samlingsfaktura. Den första kontofakturan skickas till dig via post månaden efter du lagt ditt köp. Kommande kontofakturor skickas alltid i mitten av månaden med ett förfallodatum i slutet mellan den 28e och den 30e. Klarna Konto har ingen fast delbetalningsplan och ingen uppläggningsavgift.
Du kan alltid vända dig till Klarnas kundtjänst, som har öppet sju dagar i veckan, om du har några frågor om Klarna Konto: 
---> https://klarna.com/sv/kundservice 


Delbetalning:
Med Klarna konto kan du även delbetala köp på 3,6,12,24 eller 36 månader. Villkoren varierar beroende på vilket delbetalningsalternativ du väljer. Klarna Delbetalning är bra för dig som gör lite större köp. 
Du kan alltid vända dig till Klarnas kundtjänst, som har öppet sju dagar i veckan, om du har några frågor om Klarna Delbetalning: 
---> https://klarna.com/sv/kundservice


Kampanj:
I Klarna Konto ingår även Klarnas kampanjer (t.ex. "Här kommer sommaren!
Köp nu, betala i augusti."). Genom att välja en kampanj kan du skjuta upp din betalning och betalar sedan hela beloppet när du tar emot fakturan för den månaden du valt. Alla kampanjer är helt räntefria och den enda kostnad som tillkommer vid detta alternativ är en avgift om 29,00 SEK.
Du kan alltid vända dig till Klarnas kundtjänst, som har öppet sju dagar i veckan, om du har några frågor om Klarna Kampanj: 
---> https://klarna.com/sv/kundservice

Klarna Sommarkampanj - Handla nu, betala i augusti:
Nu kan du göra sommarens inköp i lugn och ro och betala först i slutet av augusti! Med Klarnas sommarkampanj handlar du under maj, juni och juli månad och betalar först i slutet av augusti till 0% ränta.
En uppläggningsavgift på 29 kr/köptillfälle tillkommer.
Effektivränta vid köp om 5000 kr, 29 kr i uppläggningsavgift, 0 % ränta och betalning efter 4 månader är 1,75%. Din totalkostnad blir 5029 kr. Din ansökan kommer föranleda en sedvanlig kreditprövning vilket kan innebära att Klarna inhämtar en kreditupplysning. Du får i sådana fall en kopia av kreditupplysningen hemskickad till dig.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar ar du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10
Mån-Tors mellan 08.30–20.00
Fredagar 08.30-17.00
Helger 10.00–17.00.

Länk till Klarnas Allmänna villkor.
Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.

Direktbetalning via bank:
Med direktbetalning betalar du tryggt och säkert via Klarna och med inloggningen till din bank.

Kort:
För kortbetalning gäller din banks villkor.

Läs mer om Klarna HÄR!

Varor

Vi håller på att jobba med att koppla webshoppen med lagerboken. Då har vi aktuella lagersaldon hela tiden på webshopen. Så vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning på webshopen. Men va inte orolig. Vi jobbar varje dag med att uppdatera webshopen! Skulle varan vara slut så har vi den snart på lagret igen. Men då medelar vi er. 

Frakt/returer

59kr i frakt oavsett vad vi skickar!
Skulle ni ångra er efter ni har packat upp varorna så får ni själva bekosta returfrakten. Innan ni skickar tillbaka, kontakta oss (klicka Här!) så vi kan hantera ert ärende! 

ÅNGERRÄTT

Du har ångerrätt i 14 dagar efter du mottagit dina varor, du får öppna förpackning och titta på varan, men den skall sändas åter till oss i oanvänt och oförändrat skick och i en hel originalförpackning. Kunden står för frakten vid ångrat köp och byte. Hör alltid av dig till oss innan du returnerar ångrade varor. Bifoga en kopia på kvitto och följesedel samt namn och adress och information om hur vi kan betala tillbaka dina pengar. Vi tar inte emot returer som skickas mot postförskott. Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp – du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det.

REKLAMATIONER 

Du måste själv agera när du tar emot ditt gods. Kontrollera godsets och förpackningens tillstånd när det lämnas ut till dig. Räkna igenom kvantiteten så att den stämmer överens med uppgifterna i fraktsedeln.Om godset är skadat när du hämtar ut detTa emot godset, men kvittera aldrig fraktsedeln utan att först göra en anmärkning på kvittensdelen. Anmärkningen behöver inte vara detaljerad, men den är nödvändig för att skadan ska kunna regleras. Det som uppnås med anmärkningen är att du styrker att skadan inträffat när fraktbolaget haft hand om godset. Du ska också försöka begränsa skadan när detta är möjligt.


Kunduppgifter

För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-mejadress eller telefonnummer kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan heller inte meddela dig om leveransförseningar eller om någon del av din beställning inte kan levereras. Varje gång du lägger en ny beställningber vi dig kontrollera att de angivna adressuppgifterna är aktuella.

Vi lagrar dina namn- och adressuppgifter och andra kontaktuppgifter i vårt kundregister. Dessutom behandlas uppgifter om dina inköp, sammanlagt belopp och antal produkter.

Uppgifterna används för betalning och leverans. Vi vidarebefordrar inte dina uppgifter till tredje part. Din e-mejladress används, då du har godkänt detta, till utskick av våra medlemsnyhetsbrev.
Du kan när som helst avanmäla dig från dessa genom att kontakta vår kundservice.


Outhämtade paket

I fall paket inte hämtats ut på uthämtningsstället debiterar vi en avgift av för frakt till uthämtningsstället och tillbaka, samt en administrativ avgift. För denna kostnad, samt administrativa kostnader för den hantering detta orsakar Utrustad, debiterar vi kunden 300:- per outhämtat paket. 

Instagram